Μάθηση και Ταυτότητα


Αν και η σημασία της μαθηματικής σκέψης σε αρκετούς τομείς της ζωής και της καθημερινότητάς μας επισημαίνεται διαρκώς, ο αναποτελεσματικός τρόπος διδασκαλίας των μαθηματικών είναι πρόβλημα που δεν έχει βρει ακόμη τη λύση του. Η πρόσφατη έρευνα μιας ομάδας επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ εντοπίζει τα σημαντικότερα λάθη που γίνονται στη διδασκαλία του μαθήματος και επισημαίνει ότι έχει φτάσει η εποχή να ξεπεράσουμε το πρόβλημα.Οι ερευνητές τονίζουν ότι τα μαθηματικά συνεχίζουν να διδάσκονται με λανθασμένο τρόπο ο οποίος βασίζεται, κυρίως, σε πιεστικές δοκιμασίες περιορισμένης χρονικής διάρκειας, στην επίδοση των μαθητών και στην κατάκτηση βαθμών. Συνεπώς, ο ρόλος τους στο μάθημα είναι μονοδιάστατος και εντείνει το άγχος τους. Επιπλέον, αρκετοί εκπαιδευτικοί, αλλά και γονείς, ενισχύουν την πεποίθηση στους μαθητές ότι κάποιος έχει ή δεν έχει μαθηματικό μυαλό. Μια άποψη επίσης λανθασμένη, αντίθετη με την επιστημονική έρευνα που δείχνει ότι όλοι οι μαθητές, στις κατάλληλες συνθήκες, μπορούν να μάθουν μαθηματικά.


Η διδασκαλία των μαθηματικών δεν πρέπει να σχετίζεται μόνο με υπολογισμούς και διαδικασίες που αποκλείουν την εμβάθυνση σε ευρύτερα θέματα, τον κόσμο των ιδεών και τις οπτικές αναπαραστάσεις του. «Η διδασκαλία τους πρέπει να ωθεί τους μαθητές να είναι δημιουργικοί και να μπορούν να δουν την ομορφιά της επιστήμης» τονίζει η καθηγήτρια μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, Jo Boaler. Και καταλήγει : «Είναι αληθινά σημαντικό να αλλάξουμε τον τρόπο διδασκαλίας των μαθηματικών, όχι μόνο για να βελτιώσουμε την επίδοση των μαθητών, αλλά για να αλλάξουμε τη σχέση που όλοι έχουμε μαζί τους. Η μάθηση δεν σχετίζεται μόνο με πληροφορίες και δεδομένα. Αλλάζει τον τρόπο που σκεφτόμαστε και συνδέεται βαθύτερα με την ταυτότητά μας».

Πηγή: The Hechinger Report  Θαλής και Φίλοι

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις